Supervised MSc/BSc Theses

For the time being, I have supervised the following MSc theses (final projects for our 5-year degree and TFMs):

  • Análisis de ontologías basado en modelos de lenguaje: ¿Se dice lo mismo o falta algo? 
    LM-based Ontology Analysis: Did we Mean the Same or Did we Missed Anything? 
    Student: Karen Oliveros Felez, 2022/23
    Máster en Inteligencia Artificial – Universidad Internacional de Valencia
    Report (in Spanish – To be published)
  • Desarrollo de una herramienta de procesamiento de imagen capaz de determinar su calidad para su posterior análisis de identificación digital
    Development of an image processing tool capable of determining image quality for subsequent digital identification analysis
    Student: Norman Uriel Bellorín Álvarez, 2022
    External co-advisor: Álvaro Peiró Burriel (ISYC – Insinergy Consulting)
    Report: not available due to ISYC’s policy.
  • Visualizador de ontologías basado en un razonador de Lógica Descriptiva
    DL Reasoner-based Ontology Viewer
    Student: Jorge Bobed Lisbona, 2012
    Report (in Spanish)
  • Sistema de extracción de información semántica de la DBpedia
    System for Semantic Information Extraction out from DBpedia
    Student: Guillermo Esteban Pérez, 2012
    Report (in Spanish)

And the following BSc theses (TFGs):

  • KNOWGLY: Indexación inteligente de entidades en grafos de conocimiento para habilitar búsquedas semánticas
    KNOWGLY: Intelligent entity indexing in Knowledge Graphs to enable Semantic Search
    Student:  Samuel García, 2022/23
    Report (in Spanish – To be published)
  • Transcripción y evaluación automática del freestyle
    Automatic transcription and evaluation of freestyle
    Student: Marcos Garralaga, 2022/23
    Report (in Spanish – To be published)
  • Desarrollo de una herramienta de firma por voz en un CRM
    Development of a voice signature tool in a CRM
    Student: Juan Cancer Casado, 2022
    External co-advisor: Álvaro Peiró Burriel (ISYC – Insinergy Consulting)
    Report: not available due to ISYC’s policy.
  • Generación procedural de niveles para videojuegos action-RPG
    Procedural level generation in action-RPG videogames
    Student: Fabián Conde Lafuente, 2022
    Report (in Spanish)
  • Análisis, diseño e implementación de un sistema de extracción de información orientado a la generación de infoboxes a partir de un archivo documental
    Analysis, design and implementation of an information extraction system oriented to the generation of infoboxes built on a CMS
    Student: Álvaro Juan Ciriaco, 2018
    Report (in Spanish)
  • Enseñando al ordenador a jugar a videojuegos mediante aprendizaje profundo por refuerzo
    Teaching a Computer How to Play Videogames using Deep Reinforcement Learning 
    Student: Alberto Sabater Bailón, 2016
    Report (in Spanish)
  • Navegación visual por datos semánticos guiada por agente software
    Visual navigation over Semantic Data guided by a Software Agent
    Student: Sergio Sota Martínez, 2016
    Report (in Spanish)