Building Hybrid GamesCreación de Juegos Híbridos


The development of hybrid videogames involves the integration
of physical, social and virtual aspects, thus
introducing a new dimension of complexity
to the entertainment applications of the
pre-pervasive computing era.
Hence, it is crucial to be able to quickly prototype
and tweak game rules as well as the involved
user interfaces and interacction devices.
Ullmer, B., and Ishii, H. (2000) Emerging Frameworks for Tangible User Interfaces.
IBM Systems Journal, 39(3), pp. 915-931

icono_kitvision icono_toyvision

KITVision

TOYVision

With KitVision you can create very simple tabletop games based on Tangible Interaction (manipulation of objects).  Computer programming skills are not required to create tabletop games with KitVision. A Graphic Assistant enables the designer to model the game, to integrate digital images, sounds and animations, and to test the games inmediatly in a tabletop device.

KitVision uses the reacTIVision framework for dealing with visual based tabletop hardware.

TOYVision is a software toolkit for the easy prototyping of complex Hybrid Videogames. Designers and developers of videogames will use ToyVision to develop tangible games, based on manipulation of physical playing pieces and body gestures. ToyVision enables passive (carried out by the player) and active (carried out by the computer through the Arduino microcontroller) manipilations. Any programming language can be used to develop games with toyvision, provided by implementing a TCP-IP socket. ToyVision is based on the Reactivision framework.


El desarrollo de videojuegos híbridos supone la integración
de elementos físicos, sociales y virtuales, introduciendo así
una nueva dimensión de complejidad al desarrollo
de aplicaciones de entretenimiento de la era pre-pervasiva.
Por tanto, es crucial ser capaces de prototipar y alterar
rápidamente nuevas reglas de juego, así como los interfaces
de usuario  y dispositivos de interacción implicados.
Ullmer, B., and Ishii, H. (2000) Emerging Frameworks for Tangible User Interfaces.
IBM Systems Journal, 39(3), pp. 915-931

icono_kitvision icono_toyvision

KITVision

TOYVision

KITVision permite crear sencillos juegos para dispositivos tabletop basados en Interacción Tangible (manipulacion de objetos). Para usar KITVision no es necesario tener conocimientos de lenguajes de programación informáticos. Gracias a su asistente gráfico, se pueden modelar las reglas del juego, e integrar images, sonido y animaciones digitales, y probar de forma inmediata los juegos en un dispositivo tabletop.

KITVision usa el framework reacTIVision para manejar el hardware de los dispositivos tabletop basados en sensores visuales.

TOYVision is un conjunto de herramientas software que permiten el prototipado rápido de complejos juegos híbridos. Diseñadores y desarrolladores de juegos usarán TOYVision para desarrollar innovadores videojuegos tangibles, basados en la manipulacion de piezas de juego convencionales, y los propios gestos del usuario. TOYVision incorpora a los juegos tanto manipulaciones pasivas (realizadas por los jugadores), como activas (realizadas por el sistema informático a través de controladores Arduino). Cualquier lenguaje de programación se puede usar para implementar los juegos, ya que solo hace falta un socket TCP para comunicarse con TOYVision. TOYVision se basa en el framework reacTIVision.