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10ª Conferencia Internacional Advances in Computer Entertainment Technology. ACE’13

University of Twente (Netherlands)

November 12th, 2013

The GIGA Affective Lab organized two activities durint the ACE’13 Conference:

  • The  ToyVision Toolkit for Tangible Games:
    During the morning, participants had the oportunity of  ideating, designing, and prototyping they own tangible playing pieces, and test them on our NIKVision tabletop, suported by our ToyVision Toolkit.
  • How to Make Tangible Games and not Die in the Attempt:
    During the afternoon, we organized a discussion session around the design and implementation of activities for children based on Tangible Interaction. We enjoyed with the constributions of Cristina Sylla (University of Minho, Portugal),  Teresa Romao (University Nova de Lisboa, Portugal), and also mine, around the creation process of Tangible Games with Children involvement.

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Seventh International Conference on Tangible, Embedded and Embodied Interaction. TEI’13

FabLab, universitat Pompeu Fabra. Barcelona. Spain

February, 2013

NIKVision had a strong presence during the TEI’13 conference. We organized a Studio workshop where participants created their own toys and games for NIKVision using our ToyVision toolkit. also, NIKVision was shown during the TEI Demo session where assistant could play with the game created during the Studio and with other NIKVision games.

ToyVision Studio at TEI’13 from Javier Marco on Vimeo.

ToyVision Demo session at TEI’13 from Javier Marco on Vimeo.

Picture gallery (click to enlarge):

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10ª Conferencia Internacional Advances in Computer Entertainment Technology. ACE’13

Universidad de Twente (Holanda)

12 de Noviembre, 2013

El GIGA Affective Lab organizó dos actividades durante el congreso ACE’13:

  • Toolkit ToyVision para Juegos Tangibles:
    Durante la mañana, los participantes tuvieron la oportunidad de proponer, diseñar, y prototipar sus propias piezas de juego tangibles, y testearlas en el tabletop NIKVision, usando para ello el toolkit ToyVision.
  • Cómo hacer juegos tangibles y no morir en el intento:
    Durante la tarde, organizamos una sesión de debate sobre el diseño y desarrollo de actividades para niños basadas en Interacción Tangible. Contamos con la participación y la experiencia de Cristina Sylla (Universidad de Minho, Portugal), de Teresa Romao (Universidad Nova de Lisboa, Portugal), y la mía propia sobre el proceso de creación de juegos tangible con la involucración de niños,

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7ª Conferencia Internacional Tangible, Embedded and Embodied Interaction (TEI’13)

FabLab, universitat Pompeu Fabra. Barcelona. Spain

Febrero, 2013

NIKVision tuvo una fuerte presencia durante la conferencia TEI’13. Organizamos un taller ToyVision, en donde los participantes crearon sus propios juguetes y juegos usando el toolkit ToyVision. Además, NIKVision fue mostrado durante la sesión de Demos del TEI’13, donde los asistentes al congreso pudieron jugar con el juego creado durante el estudio y otros juegos de NIKVision.

ToyVision Studio at TEI’13 from Javier Marco on Vimeo.

ToyVision Demo session at TEI’13 from Javier Marco on Vimeo.

Galería de imágenes (haz click para ver en grande):

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StudioStudioDemo at FabLab